TIGGUO COBAUC...

Což znamená v překladu "místo jeskynních obydlí" a je to město, které je v Anglii (east midlands) a založili ho Anglosasové někdy po roce 660, každopádně dneska je známé pod názvem Nottingham, podle jména vůdce Sasů, který se jmenoval Snot - Snotingham, což bylo časem zkráceno na Nottingham (mi se ale víc líbí Tigguo Cobauc) a každému se s největši pravděpodobnosti vybaví jméno Robin Hood, a to byl jeden z důvodů proč jsme se tam s Fandou z Dubiny, 9.12.2007 vydali, rozhodli jsme se ho najít a předat spravedlnosti... koupili jsme si lístky na autobus, a v 8:30 ráno vyrazili z Victoria coach station do Nottingham-sherwood s plánem ze vyskočíme z autobusu zjistíme, kde má sídlo sheriff, chytnem Robina odevzdáme ho do rukou spravedlnosti, prohlídneme si zbytek města a večer se vrátíme domů s velkou slávou... první překážka v našem takřka dokonalém plánu byla, že jsme vystoupili někde jinde než jsme chtěli... ale kdo mohl tušit že Nottingham-sherwood není les, kde se Robin se svoji družinou skrývá, ale autobusová zastávka ve městě... (podle mě to byla jenom lest, jak zmást lovce odměn) no, ale aspoň jsme našli policejní stanici.

Vydali jsme se teda do města, podívat se na hrad a cestou dávali pozor, jestli nepotkáme podezřelou osobu v zeleném obleku v kapuci s mečem a lukem.Prošli jsme městem přes Old market sqare a zamířili k hradu.Ve městě se rychle rozkřiklo co tam hledáme, a tak není ani divu že před hradem už na nás čekal Robin a ohrožoval nás střelnou zbrani...

když jsme ho ujistili že je to všechno nějaké nedorozumění a že jsme ho chtěli jenom vidět, ale v žádném případě jsme se ho nesnažili zadržet, tak nás pustil... Šli jsme se, teď už jako obyčejní turisti, podívat na hrad.

Nottingham castle

vstupné 3,50,  v roce 1067 ho postavil jako jeden z prvních hradu,
Vilém Dobyvatel po bitvě u Hastings . V roce 1170 je púvodní dřevěný hrad přestavený na hrad kamenný Jindřichem II, současný vzhled pochází z roku 1663 a má ho na svědomí William Cavendish, první vévoda z Newcastlu. V roce 1878 je hrad opraven a je v něm otevřeno první obecní muzeum a umělecká galerie mimo území Londýna.

Brána byla jediným vchodem do hradu, a každý návštěvník, byl před vstupem dotázán jestli je přítel nebo nepřítel (friend or foe)...
Brána byla postavena mezi roky 1251 a 1255.

Pod hradem stejně jako pod celým Nottinghamem je spousta tunelů a uměle vytvořených jeskyň. Jedna z nich se jmenuje Mortimer´s hole, a je to tunel, který je 98 metrů dlouhý. V noci 19. Října 1330 příznivci 15ti lettého krále Eduarda III. vstoupili tajnou chodbou do hradu, zajali královnu Isabellu a jejího milence Rogera Mortimera, ktrého odvezli do Londýna, kde byl popraven. Dneska je tato chodba zpřístupněna veřejnosti.

Při odchodu z hradu se dozvídáme že Sherwood forest je asi 20mil severně od Nottinghamu, tak ho vypouštíme z programu, i když je tam 800-1000 let starý Dub (Major Oak), který jsme chtěli vidět (hlavně Fanda z DUBiny). Možná příště...

Před hradem je socha Robina Hooda (...) a ještě dál pod ni je hospoda, která se jmenuje: Ye olde trip to Jerusalem inn

a jmenuje se tak protože se tam "prý" scházeli křižáci před odchodem do svaté země, a "prý" je to nejstarší hospoda v Anglii... Napsáno tam je že byla založena 1189, ale z počátku "prý" sloužila jako pivovar a samotná budova je taky  "prý" mladší...

Ale je celkem útulná, byli jsme uvnitř, ale nic jsme si nedali, protože tam bylo hodně křižáků, kteří se chystali na cestu do svaté země ;-) Hospoda je zčásti zasazena do pískovcové skály a využívá i někeré z tunelů pod hradem, jako sklady (a určitě i jako vězení pro neplatící hosty) každopádně nedaleko jsou další dvě hospody, které o sobě tvrdí že jsou (prý) nejstarší v Anglii, ale ty už jsme neviděli...

Od hospody si jdeme prohlídnout zpřístupněné jeskyně, které se nachází v nákupním středisku Broadmarsh, a jsou to moje první jeskyně, do kterých mě zavezly eskalátory. V jeskyních je komentovaný výklad o tom, jak se v nich zpracovávala kůže, jak byly používany k bydlení, což však bylo v 18. a 19. století zakázáno a za IIWW jako kryty. Vstupné bylo 5,50 a průvodkyně  byla tak přesvědčivá, že bych ji uvěřil že v jeskyni dokonce žije... někteří lidé mají talent pro svou práci...

Z jeskyní se vydáváme do restaurace, ochunat místní Guinness a jeden z nás se vydává hledat toaletu. Prohledává neůspěšně každé zákoutí hospody a když už je zoufalý, tak jeho snažení je na poslední chvíli korunováno úspěchem :-) dodneška nevím, jak to mohl najít :-)

já bych to nenašel... každopádně je tohle zákeřné umístění moc pěkné i když myslím že kdo je tam poprvé může mít v případě stavu nouze jiný názor... V hospodě s dáváme pár piv, ja píšu nějaké pohledy a pak už se vydaváme hledat zastávku, jelikož se nacházíme asi 5 km od zastávky na které jsme vystupovali ráno hledáme zastávku příští, čas utíká chodíme pořád kolem dokola, tak si radši berem Taxík a jedem na tu naši zastávku z rána.

Z jizdního řádu se dozvídáme že poslední autobus už ujel :-) ,na jízdence ale máme napsáno něco jiného, tak čekáme a doufáme-úspěšně, autobus přijel i když na jízdním řádu nebyl vůbec zaznačený... Po asi 3 hodinách jsme zpátky v Londýně a rozcházíme se plni dojmu do svých domovů, počasí bylo na Prosinec víc než dobré,takže jsem celkem spokojený...

Robin měl štěstí, příště už na něho tak hodní nebudem...